1/10/2012

Night War




   

Malam kelam yang ditemani oleh bintang galaksi kini kian semakin tua. Bunyi cengkerek bercengkarama diluar semakin buas mengikut kehendak nasfu mereka. Semaki kelam semakin bunyi dihasilkan. Kerja kerja menyusun fail dan folder bahan kuliah telah selesai. Fuuuuh, berjam jam juga nak siapkan. Bahan bahan yang tidak maujud atau softcopy yang lepas lepas  terus diuploadkan dan disimpanan gmail, jenuh juga sebab memakan masa yang lama, ini semua gara gara wifi yang percuma disediakan pihak kolej gagal memberi performace yang diimpikan. Menyesal dengan seribu sumpahan kerana tidak mahu guna internet prabayar. Takut nak habiskan 50Ringgit sebulan. "Kemut nak mapus dengan diri sendiri", kesal diriku.

Usai menunaikan solat isyak, tubuh yang menahan letih dan mengatuk ini dihepas dihamparan tilam yang menjadi medan perang takala malam sehingga menjelang subuh. Perang yang tiada penyudahnya. Hampir tiap malam, tubuh ini berhempas pulas memperjuangkan hak. Hak kebebasan untuk melakukan apa sahaja, hak menghentikan apa yang tidak disenangi. Kipas dinging berputar ligat namun anginnya gagal mendinginkan tubuh yang kini hangat dengan bahang peperangan. 



Kedua dua ruang hemispfera  otak ligat memikirkan sama ada perang ini akan berakhir dengan penemuaan jalan kedamaian atau berterusan dengan guwa terima ini semua bulat bulat. Dalam kekelaman malam ini, kepala otak yang geliga ini bercahaya bergemerlapan dengan meriah, menerangi ruang kamar yang sempit. Bak kata orang, sabar manusia ada hadnya. Lantas guwa mencari sesuatu di dalam kegelapan. Mencari apa? Mencari 'senjata' yang mampu mengubah kesengsaraan kepada kedamaian. 



Berbekalkan pengamatan yang baik pada waktu siang, guwa masih mampu menginati rupa bentuk 'senjata' yang sangat sangat diperlukan kala ini. Jari jemari yang ada nie gagah mencari 'senjata' di atas meja yang gelap. Mencari sesuatu yang kuat, strukturnya yang tinggi, sejuk diluar dan mudah membuat libasan maut. Pantas juga tangan ini mencapai senjata keramat. 

Lalu, libasan pertama dilakukan. Meskipun dalam gelap guwa tak kesah samaada libasan itu kena pada mangsanya atau tidak yang guwa yakini adalah super power yang ada pada senjata keramat itu. Libasan kedua guwa bagi kali ini lebih. Dendam kesumat guwa kali ini terbayar. Kembang kuncup lubang hidung ini, boleh masuk ibu jari kaki. Mana tidaknya, guwa jadi pahlawan pada malam ini. Pahlwan pada jasad ini daripada menjadi mangsa keraskusan peperangan. Malam ini juga mampu memberi hak yang sepatutnya kepada badan ini yang letih berkerja seharian. Malam ini guwa mampu tidur lena tanpa gangguan NYAMUK (blood sucker) dah tak sanggup dikonkak nyamuk tiap tiap malap Terima kasih kepada balang ini walaupun tinggal sisa sisa jer.












Sebelum lena panjang guwa sempat layan lagu dari superb voice, siapa lagi kalau minah fames dengan lagu 'You Got To Go', Najwa Mahiaddin. Ditujukan khas untuk nyamuk, gie mampos  ko , pembaca semua, good night semua jangan lupa gunakan speray serannga sebelum tido dan tuk guwa sendiri ,go to sleep esok ada kelas. 



sidview: pas libasan kedua guwa bingai bingai bau seperay nyamuk kuat sangat.

               



   

No comments: