7/02/2011

Jimat Sen

Sekarang aku sedang menjalankan kampen jimat sen bagi menyahut cabaran elaun yang tidak keluar lagi nie. Sebelum nie duit buku dah kuar tapi aku terpaksa guna separuh daripadanya untuk beli tiket pesawat balik raya nanti. 
Buku yang dah sedia ada, so tak payah beli lagi kan?






   
Back to mission, berikut adalah langkah-langkah yang perlu diambil bagi menjayakan jimat sen $.

Mula-mula mengamalkan makan dan minum kat bilik dengan tanpa lagi perlu kerap ker shalala kafe (kafeteria) ataupun berjimba-jima makan sup tulang kat kuar kampus. Sarapan dengan Quaker oat tambah sunsweet. Jimat sen kan dan dalam masa yang sama dapat menjaga kesihatan jantung dan mengurangkan kolesterol dalam badan. Oat merupakan sejenis serat larut atau beta glucan yang membantu menyingkirkan kolesterol daripada badan secara semula jadi. 


+



Duit sen yang jangan dibiarkan bertaburan di atas tilam, dalam poket-poket seluar mahu pun dicelah-celah buku. Kutip sen $ yang ada dan masukkan dalam tabung ricecooker mini. Bila dah kering  hujung sem nie korek tabung semula.hahahaha bijak-bijak.


Trimas kepada yang memberi periuk nasi nie. :)

Macama mana nak bersosial di facebook dan blogging tanpa perlu bayaran?. Jawapannyer ialah menggunakan jer wifi yang ada dalam kampus nie biarkan lambat asalkan tak perlu membazir membayar bil boradband tiap-tiap bulan yang mahal tapi servis dia lebih kurang sama semput dengan wifi kampus.Then, text and voice call, aku pilih plan hot tiket hotlink sebab ada banyak sms dan tempoh panggilan 24 jam. 

Berjimat sen ini bermula minggu depan. hahahaha.harap-harap berjaya dengan jayanya mekipun orang kata usaha itu eskalator kejayaan namun aku percaya bahawa Jaya anak Pak cik Yahya tak terlibat dalam kampen nie.





   


3 comments:

anak ayah said...

semoga berjaya...kempen jimat sen kow nie yer....
cm best lak...nk join a!!!
:p

Aqim Razali said...

EYQA: ambik mangkuk cepat makan oat ngn aku.. tapi bayar ngn sen dulu..

b0m^2 said...

eklan skit...
celcom u.o.x = bukan 1 sen.. 0.5 sen... jew sms.... calling..??
10 sen jew seminit... bonus...
hari jadi.. seminggu free.. bonoz....
koinz.. x perlu gna kredit.. XD