5/09/2013

Usaha

Assalamuaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sayang buat semua.



Sayang apakabau dengan mu?  (hanyun kepala kiri dan kanan). Okay cukup-cukup kang ada juga patah leher. Aku harap korang sihat belaka yup. Pejam celik pejam celik dah nak final sem untuk semester yang ker 1,2,3,4... eh sem berapa dah nie. Tuelah banyak sangat semester untuk 4 tahun nie (bermasutatin dekat kampus nie sudah selama 4 tahun). Okay this is semester 5. Yup semester 5 dan hanya berbakikan lagi 3 sem lagi sebelum aku tamatkan pengajian dekat ipg ini. 

Minggu nie study week bagi student ipg semelesia dan pada dua minggu akan datang merupakan tempoh peperangan dengan kertas exam. Menjadi siswa pendidik pada hari ini aku tak boleh nak duk goyang kaki mengharapkan kejayaan datang bergolek. Wish me luck ok. 

Kesungguhan ada bila ada benda yang buat aku tak mampu duk diam. 
_________________________________________________________________________________

Twittjer

Interactions

Aku: Tidur tidur take a rest dari baca taimline.

Akak Senior: Hoit hoit, Study la. 3.7 baru posting. Dgr la cakap akak senior kai nie dik....

Aku: Tak jadi tidur, siapakn folder.

_________________________________________________________________________________


Ha, 3.7 !!!! mana nak cekau tue, sungguh masa kini tak ada asal luluih hang boleh posting. kena cemerlang gemilang baru hang kena posting dengan mudahnya. So, siapa cakap duk masuk maktab hanya tunggu tuk dipostingkan. Silap ya, kalau dahulu memang mudah tapi kini tidak. Mahasisiwa ipg juga kena bersaing dengan graduan pendidikan dari lepasan IPTA/IPTS  bagi mendapatkan tempat untuk penempatan sebagai guru.




Maka mula lah satu permulaan bagi mencapai cita-cita dan harapan keluarga. Kalau disiplin kuat tak kemana juga kau akan tewas dengan dugaan melanda seperti facebook dan twitter apatah lagi kalau pemalas ya rabbi. Moga-moga nafsu kemalasan lari bertempiran dan lepas menghilangkan diri macam ninja. Mohon jangan datang lagi. 



Berusahalah semampu mana demi masa depan yang akan membawa kebahagian pada kita. 




Taqim Tengah Belajar, mohon jangan ganggu






* petpotpetpot: printer buat hal, hempas printer ke lantai mungkin jalan terbaik buat masa kini.






2 comments:

Akupenghibur.com said...

selamat berusaha !! semoga berjaya

Aqim Razali said...

Terima kasih :)