9/30/2010

3 serangga yang annoying dalam bilik

walaupun pekara nie dah lama berlaku dalam hidup aku sepanjang berkampug di wisma semarak nie entah kenapa baru baru rasa benda nie semua betul-betul membuatkan aku rasa nak cakap kali nie.


First things are kehadiran tetamu yang tak dijemput datang masuk bilik nie. maksud aku bukan bebudak nie tapi kehadiran serangga yang sedikit sebanyak mengganggu kehidupan dalam bilik nie. Ada tiga jenis serangga yang menjadi pengunjung tetap. Paling banyak sekali ialah "kumbang hitam" atau jiran sebelah panggil kumbang tuhau sebab kumbang tu akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan cam bau tuhau. emmmm kalau dikumpulkan semua kumbang yang ade dalam bilik nie aku rasa bilik aku boleh jadi muzium koleksi kumbang hitam xpayah nak gi taman rerama nak cari kumbang. masuk jer bilik aku dah boleh nampak kumbang atas tikar. 
tuhau yang tak boleh dimakan bak kata fifi...

nie ada lagi benatang yang agak memaskan aku. Lipas. entah dari mana lah benda nie leh datang aku pown xsure. nasib baik lah besar mana bak orang kata 'lah anak lipas jer pun'. bagi aku anak lipas tu lah harus dibanteras gejala diaorang. klu x ade jer sesebuk nak wat rewang dalam bekas makanan aku tak pown tayang kelibat diorang atas skrin laptop aku. sajer jer nak suruh aku hempuk dia pas2 jaham laptop aku. xper pas nie aku akan usaha kan sesuatu nak jerat korang semua  nie. sbb aku selalui ingatkan lipas2 nie smua dengan kartun ogy and the kokocruch ..
tengok citer nie mmg best tp klu tengok lipas betul rasa nak tuuuuut jer lipas2 nie
Last sekali, ade lagi satu serangga yang rajin berusaha tangga kejayaan sifatnya, semut. Bukan aku marah per kat semut-semut nie tp sifat kerajinan diorang agak melampaui batas gak ar... sbb sampai masuk dalam bekas air masak aku yang tawar pon korang explore tempat tuu ingat taman tema air per. klu dah masuk dalam jug air tu mestilah ade yang dua tiga yang terkandas dan menjadi mangsa mati lemas. Dah sah-sah air tu dah tak leh minum agi terpakasalah digantikan air lain. klu minum gak bertambah bengap lah aku nie.. dah ar memori mengingati nie limited silap 2 ari bulan klu langar dinding hilang semua ingatan.... 
sifat rajin semut harus dicontohi, sifat gelojoh semut jangan sesekali diteladani... padah jawabnya
Aku nie xdelah anti sangat dengan benatang nie semua, aku tahu setiap ciptaan tuhan nie mesti ada hikmahnya dan kegunaan. Myb diaorang nie nak menyuruh aku supaya menjaga kebersihan bilik kot or supply makanan lebih2 kat diaorang....

No comments: