9/30/2010

CAN U SPEAK ENGLISH !

OMG.... nak ceritakan tentang bagai mana aku memduduki ujian oral bg subjek english. Test nie wajib bagi semua bebudak foundation bagi melengkapkan markah english utk final exam sem last nie. Bagi aku test cam nie lah yang melemahkan aku. Memang sejak dari dulu lagi aku ada masalah bila nak buat oral test jer otak aku akan blank disebabkam nerves yang terlampau. Memanglah aku tak tujukkan ekspresi kecuakkan time depan kekawan. konon nak cover macholah katakan tapi bila time test hacur lah kot. Kali ini bila part perseorangan aku dapat tajuk "Bullies". Salah satu tajuk impian budak2 nie. tapi bagi aku time dalam bilik 2 kepala otak nie xleh nak pikir apa pon pasal buli. Then, mulalah aku start meraban sambil goreng semua yang terlintas dlm kepala otak nie dan kadang-kandang lidah melayu nie tertune gak bunyi melayunya.. Sambil aku mengomel kat depan, aku diperhatikan oleh lecture yang menunjukan ekspresi muka orang yang dah kebohasanan tahap unta. Maybe sbb diaorang dah lama dok dalam bilik tu sejak awal pagi. What so ever, yang penting task aku dah habis walaupun aku rasa xsampai pun 3 minit aku bercakap diaorang dah suruh kuar agak melampau gak ar.. ceh cam bagus jerk. walaubagaimana pun aku ambil pengalaman kali nie utk improve english aku. Nak jadi teacherkn xkan nak cakap english pon tergagap-gagap and prepare utk muet next year....

No comments: