5/07/2011

Perang Pagi Sabtu

Perang Sana sani...
Letusan bom memekak..
Nie semua bermula...
 Pagi sabtu yang hening seawal jam 7 lebih yang dah menghampir ke jam 8 dan ketika saat dan ketika itu kedua-dua kelopak mata di buka luas. 

  1. Perang ke bilik air dah tak tahan nak terkucil dan lagi sadis bila kat tandas tak de getah paip. Kemana entah hilangnya getah paip itu semua tak kan bebudak nie buat tali skipping pulakMySpace.
  2. Perang mengadaq subuh yang terlepas tadi. (Jangan contohi sikap ini).
  3. Perang dengan semut hitam, nie mesti kes air tumpah semalam. Sah-sah aku pagi tadi  tidur dengan semut-semut ini semua bila aku sambung tidur dari atas katil to atas karpetMySpace.
  4. Perang dengan kain baju dalam almari yang senak dengan barang, kepala menjadi kusut macam ner nak susun baju dan bebarang nie semua. Nie baru first year dgree belum masuk third year, barang bukan main banyak lagi tak padan dengan saiz bilik yang mini ini. Aku rasa sem depan nak buat jualan barangan terpakai kat depan bilikMySpace.
  5. Perang nie yang aku suka, perang dengan zomba-zomba yang ada dalam game Plants vs Zombies. Tension siot dengan zomba yang duk curi pasu aku cam celaka. Stop main coz dah sangkut kat level nie.

  6. Kalah perang dengan zomba, game Angry Bird menjadi pilihan. Setengah jam duk main tembak-tembak vavi hijau. Stop main lagi coz jari aku dah lenguh duk tekan mouse.

  7. Perang seterusnya, aku berperang duk menyiapak ISL sem nie stand for Independent Self Learning. Kena pulun siapkan benda alah nie dalam hujung minggu nie sebab aku tak mahu ISL nie menggangu study week minggu depan. So, aku boleh fokus,fokus,fokusMySpace. Pedehal sengal duk ulang fokus tiga kali. Semangatlah sangat. Mestilah target aku first sem nie takde lah tinggi mana tapi biarlah orang nampak realistik sikit iaitu 3.6 aboveMySpace. Apa macam?  bak kata orang gempak,gempak,gempak doe. Bukan apa, aku nak buat yang the best sem nie sebab berdasarkan pengalaman aku masa foundation dulu dan kata-kata orang kalau nak kekalkan pointer terkumpul yang gempak pada last sem and year. Korang kena pulun habis pada sem first year. Kalau sem satu korang cukup-cukup makan nanti last nanti entah baper jer yang dapat. Tak mau aku jadi gitu, sia-sia jew duk study kat negeri orang bukan setahun dua tapi lima tahun setengah gitu nak bagi tau kat korang semua. Aleast bila konvo aku duk dalam kelas pertama, boleh ker??? Insyallah boleh dengan mengamalkan  usaha gigih,doa dan tawakal. 
Bah sampai kat sini jerlah citer perang aku.. see u next time adios. :)







No comments: