3/13/2011

Bersiaran Dari LD

Assalamuaikum dan night u all semua....

Kali ini nak habak kat hang pa semua lokasi terkini aku selaama dua minggu yang akan datang. Bukan kat Tawau lagi tau, tapi kali nie aku berpeluang gie lagi satu daerah kat Sabah ini iaitu Lahad Datu. Kehadiran aku kat sini adalah sempena cuti pertengah semester minggu ini dan SBE (School Base Experience) pada minggu lagi seterusnya. Ribuan jutaan terima kasih aku ucapakan kepada Farid bin Idros dan keluarganya atas kesudian mereka menerima aku sebagai tetamu. Nak detail lagi lokasi aku sekarang ini, ahaks, aku kat satu tempat nie yang bernama TUNGKU, Lahat Datu. Perjalanan ke Tengku memakan mengambil masa kira-kira hampir satu jam setengah dari Bandar Lahat Datu. 

Tungku merupakan kawasan perkampungan yang berhadapan dengan laut. Woaaaaah, aku masih belum berkesempatan nak mengobserve pantai kat cini. Cambest jew view dia bila aku dok jeling-jeling ke kiri dari tingkap kereta ayah si Farid. Macam nak suruh jer kete tue berhenti then kuar berlari anak-anak terus mandi pantai. Dah lama kot aku tak mandi pantai. TAPI impian aku dirobek oleh signboard yang di paku kat sebatang pokok kelapa yang ditulis dengan susunan frasa yang berbunyi " Kawasan Larangan Polis". What? the bila aku tengok kanan ada pulak balai polis tersergam indah berdiri dengan megahnya. Nak tau jawapannya kenapa ada signboard tue. Aku pown tak berapa pasti. Nanti aku wat temu bual ngn kawan aku tue. Memadang kali line broadband tak berapa nak clear aku tak leh nak taip panjang-panjang. Apa-apa pon next time will talk my new experience at Lahat Datu. See u again, semekom semua....

P/S: 
Jauh berjalan, luas padangan, 
Jauh meranatu, luas pengalaman,
Jauh merapu, luas kelentong (ada kena mengena kew)

               

 


2 comments:

anak ayah said...

said...
mus, org rase TUNGKU la~~~
try tnye farid blik...
heh

Aqim Razali said...

ahahlah...
semalam masa org tulis betul2 ingatkan 'tengku'.. mamai lagi kot
thanks tegur aku...