2/11/2012

KunyahkunyahMalamIni

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Bila malam menjelma

Sang bulan mengambang penuh

Pungguk tersenyum lebar

Cengerik berasamaradana disebalik langsir

Lampu kalimantang kian malap

Namun

Ada bunyi pelik, krak kruk krak kruk...



Mana tak nya, dengan kehadiran anak bongsu abah ke bilik guwa pasti akan adanya akitviti yang dipanggil marathon menguyah pada malam nie. Hari ini macam bisa dak shafiq azmie bawak buah tangan ke bilik guwa untuk diratah bersama-sama. Nie namanya nikmat kehidupan yang murni apabila hidup berjiran di sebuah hostel yang aman damai.

 Ini dia hasil dusun shafiq azmi yang suka membeli buah buahan kat downtown balung tue. Ini sepisis buah Tarap yang boleh guwa kata hanya terdapat kat daerah ini dan mustahil nak jumpa kat semenajung sana. Buah ini macam buah cempedak dari luar dan sepesialnya buah nie tak perlu sebarang senjata atau perkakas seperti pisau getah, parang, pedang samurai dan sewaktu dengannya. untuk mengupas buah nie. Dengan hanya menggunakan jari jemari runcing korang sahaja boleh membuka buah ini. Kulit dia siyes mudah dibuka meskipun nampak keras. Kruk krak kruk krak marathon bermula. Siapa nak nnti guwa pos guna kurier.


Bunyi kruk krak dan marathon kunyahkunyahmalamini semakin menjadi pekara yang lagha dengan adanya kehadiran kacang rebus. Ini gak hasil titik peluh anak abah berlari ke downtown memberi kacang ini dan merebus kacang tanah nie hidup hidup. Terima kasih  kepada periuk nasi panasonic 1 liter kerana sudi jadi bahan napsu kitaorng malam ini. Kruk krak kruk krak. Kunyahkunyahmalamini akan berhenti apabila salah sorang dari anah abah mengalami kekejangan rahang. Hahahahahah.

               

No comments: