7/06/2013

Masa depan

Assalamuaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sayang buat semua. 




Akhirnya aku jumpa juga pintu depan tempat bakal aku praktikal pertengahan bulan ini. Yang ini tempat kedua praktikal bagi semester ini. Praktikal lepas aku pilih sekolah bandar dan kali ini sekolah luar bandar yang darat sedikit. Maksud aku jauh sedikit dari pantai. Mungkin praktikal 3 aku pilih luar bandar tapi dekat pantai. Kenapa suka pindah-pindah? Sengaja jer aku nak cari pengalaman yang berbeza mengikut geografi lokasi sekolah dan budaya. Bak kata orang dulu-dulu 'lain padang lain belalangnya'. Lain tempat lain juga ragam manusia dekat situ. Seronok tau bila kita dapat belajar sesuatu yang lain dari yang biasa yang kita pernah tengok. Sebab tue juga kena pindah-pindah tempat praktikal biar merasa semua keadaaan. Nanti bila dah dapat kerja tak ada ar rasa kekok sangat.

Boleh tak gaya gini gie praktikal? 



Bila cakap masa depan aku berharap dapat melakukan yang terbaik bagi praktikal kali ini dan mencedok berguni-guni ilmu (dah sedia dua gayung dan guni) dan pengalaman untuk di bawa ke masa hadapan.Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan membuahkan hasil yang mampan untuk bekalan masa kelak. Sengala-galanya akan terjadi dengan izin yang Maha Esa. Aminnnnn.

Tiga kerat pemandangan sekolah


Potpetpotpet: Aku tengok budak-budak dalam ceria pop-star gigih mencari duit dan kerjaya pada usia kecik lagi. Macam yakin jer itu kerja dia orang pada masa depan. Aku yang duk belajar kat ipg 5 tahun setengah belum tentu ada kerja.emmmmmm kbai. 

No comments: