2/20/2011

B.I.G !!! besar mana tue????

Ahaks korang merempuh masuk lagi ek... Welcome2, jemputlah masuk jangan segan eh. 


[B.I.G]


Apa tue???


Ada kat mana-mana jerrr BIG...


kat depan laptop ada BIG....





kat dalam perem gambau pown ada gak BIG...





nak tido malam masih ada BIG.. kusut doe..





periuk nasi pon jadi tempat BIG berada..



senang citer BIG kini menghantui aku.. seram lak gitu..


Apa semua benda nie BIG sama BIG sini, tak senang duduk dibuatnya. Kalau korang nak tau BIG adalah singkatan Bina Insan Guru fasa dua  yang akan aku berkamping pada minggu depan selama empat hari tiga malam (ikut credit hours lah kn) kat Borneo Paradise Lahat Datu. Bebudak fasa satu telah pown balik ke kampus ngn selamat dah sihat walafiat gamaknya. Taniah buat korang semua yang berjaya menempuh semua yang berlaku kat sana tue. Dengar-dengar citer ada yang nak pergi lagi sebab diorang kata memang best giler ( boleh giler ke) dan rugi kalau sapa tak gie sana. Kalau nak tau gak BIG merupakan progaram akan menawarkan aktiviti yang mencabar ketahanan korang dari segi mental, fizikal, tahan dari nak memaki orang (means kena sabar),  kepantasan berfikir, kerja kumpulan dan macam-macam ada. Berdasarkan taklimat yang jumaat lepas aktiviti yang akan aku kena (cam terpakasa jer) dicampakan tengah laut (fuyoooh), kembara ( maaakk oit) berjalan malam ( ngeeeee), dan macam-macam agi. Pergggghhhhh, cam best jer tue semua tapi skarang perasaan aku bercampur baur, berdebar, teruja, dan bersemangat waja (walaupun tak banyak). Buat masa skarang nie aku belum lagi siap berkemas dan tak tengok lagi check list barang yang nak kena bawak nanti. Bukan aku malas atau tak bersemangat doe cuma nak siap kan buku progaram untuk sukan kampus next week gak lepas jer aku balik BIG nanti. Apa-apa pown mudah mudahan  semoga Allah akan mempermudahkan urusan aku sepanjang minggu nie.

'Tuhanku (Allah) lapangkanlah dadaku dan permudahkanlah urusanku' amin.....



Tak lupa gak, meh nak habak mai kat hang pa semua pasai blog yang aku nak kata tak baru tak gak aku teroka tapi blog nie memang best dan dia punya owner pown mesra dan baik hati. Kalau korang free meh luangkan masa sekejap meneroka di kerolezone dengan domo-kun nyer yang telah menjadi follower aku yang ke-24. Huwwyeaaahhh!!!!!.

Nampak gayanyer aku akan tak menghapdate blog nie semala seminggu, cuti lah kali nie. Rehat-rehatkan keyboard, tetikut, dan berukband dulu pas tue pulun semua....
P/S:
Kayuh perahu bersama sama,
Bermudik kita sampai ke muara ,
Pabila BIG tiba masanya,
Mari kita hadapi bersama sama...

2 comments:

nurfarah wahidah said...

pelajar IPG juga rupanya....
kami pun baru nak g BIG for the first time esok...
huu...excited + cuak gak..hee

Aqim Razali said...

yurp i am (dgn bangganya)

good luck to you semoga menempuh segala rintangan dan provokasi yang ada kat BIG nanti... NGGEEE
cam seram lak.. ahaks..