2/16/2011

TimeLESS

Assaalamuaikum and happy carzy wednesday buat pembaca yang sudi menjengok belog aku yang tak seberapa nak best nie( merendah diri lak tue). Apa-apa pown jutaaan BILLION terima kasih wat korang yang memberi sokongan secara langsung dan tidak langsung dalam penglibtan aku dalam dunia blogger. Tak tahu kenapa sejak dua menjak nie aku dah  terinspirasi pulak nak mengupdate blog dengan lebih kerap mengerap. Pada nie mulalah  datangnya idea yang mencurah-curah kat dalam kepala hotak dah kesepuluh puluh  jari jemari nie gemar pulak  menghentak-hentak  papan kekunci komputer dengan penuh semangat waja (berkhidmat demi negara konon). For U all informatin maybeee lepas nie kerja-kerja megupdate akan berkurang disebabkan kesebukkan akan menlanda dalam tempoh yang terdekat. Kehidupan normal aku akan terganggu, kekusutan minda berlaku, ketidakseimbanga mental terjadi, dan keletihan tubuh akan kelihatan. Berikut adalah check list pekara yang sure dan siyes akan aku lakukan dalam bulan dua nie.

Aktiviti kecut perut sepanjang bulan nie:
  • Selaku pemegang jawatan setiausaha kelas (macam aku rajin buat keje2 kerani) kena siapkan paper work lawatan pemerhatian pada bulan tiga nanti.Tergeliat jari aku nak menaip paper work nak kasi tunjuk sama pengarah.
  • Kampus bakal mengadakan Sukan Kampus yang kali entah keberapa, memang terpaksa memaksa terpilih dan dipilh menjadi AJK ( Ahli Jana Kuasa) seksyen buku program, sah-sah kena pulak dah buat buku program semasa sokan nanti. Apa-apa pun Majulah Sukan utk Negara.
  • Pak cik kena gie BIG (Bina Insan Guru-nak jadi cekgu katakan) perkhemahan di Borneo Paradise kat Lost Had Datu (lahat datu) selama empat hari tiga malam (mengikut package yang disarankan). Pas nie kulit bakal bertukar menjadi bontot periuk kena sunbrun.
  • Kehadiran dan kemunculan kembali assignment2 kejam yang menjerut kepala otak dan mental bakal menghantui hidup, tak senang duduk dibuatnya. Needs maid from Korea boleh????  
Aku memang suka wat keje lebih2 nie, Bawah sikit dr Menteri Besau dan atas skit dari Kerani Opis Skolah.

Rasa-rasanya tue sahaja aktiviti yang mampu buat aku mendaftar masuk rumah orang tua2 ( tempat yang menenagkan jiwa). Aku harapkan semua kebuzy an tue berjalan ke merangkak ke or mengengsot dengan lancar bukannya lancau serta apa yang aku buat semua nie adalah demi kebaikan dan pengalaman aku dalam kehidupan nie yang penuh dengan pacaroba. Lastly kehidupan kat sini dah mula menjadi kusut disebabkan dah tiga hari tak ada air. Buat masa skarang tandas merupakan tempat paling seram untuk membuat lawatan sambil belajar. Sumpah seh bau kandang kuda lagi wangi doe, agaq agaq lah kan bila lah masalah ayer akan berakhir. Kadang-kandang tu nak mandi pagi pun takde mood dah. Siyes bai mana puas mandi ngn ayer sebaldi. Malas nak cter panjang lebau nanti kompom korang buhasan nak dengar aku dok merepek bukan-bukan. Aku skrang nie tengah mengalami masalah besau nak tau pebenda masalahnya, korang kena baca enteri aku seterusnya 'Misteri katil berpuaka'.

p/s:
Dua tiga cicak berlari,
mana nak sama mak cik Bedah,
dua tiga boleh aku hadap,
klu dah blambak awal2 aku belah. 

Peace No Stress :)

2 comments:

anak ayah said...

said...
ahaha~~~
batck kte kene buli!!!!
wee~~~~

Aqim Razali said...

buli xbertempat doe...
sama2 lah kita menghadapi dugaan dan ujian di dunia yg fana ini..huhuhuh~